παιδί και γονείς

Παιδιά και έκθεση στα Social Media

  Ένα ζήτημα αρκετά λεπτό και παράλληλα σύγχρονο. Τα παιδιά και η έκθεση τους στα Social Media είναι ένα φαινόμενο που ίσως το έχουμε αφήσει να περάσει έτσι. Αρκετοί είναι οι νέοι γονείς που ζουν εντελώς εξοικειωμένοι με την  τεχνολογία πια. Εδικά ο τρόπος που τα social media έχουν εισχωρήσει στις ζωές μας το κάνει ακόμα πιο δύσκολο να διαχειριστεί κανείς την ιδιωτικότητα του, αλλά και της οικογένειάς του. Η εικόνα και το θέμα της προβολής έχει απλωθεί σε κάθε πτυχή της σύγχρονης ζωής, από τα επαγγελματικά, την οικογένεια , το ευρύτερο περιβάλλον αλλά και στον ελεύθερο χρόνο μας.

Η έκθεση των παιδιών στο βωμό της ιντερνετικής πώλησης

Όσων όμως αφορά τα παιδιά θα πρέπει να κάνουμε σίγουρα δεύτερες σκέψεις. Όλη αυτή η ανησυχία στο μυαλό μου γεννήθηκε από ένα πρόσφατο γεγονός που εξελίχθηκε στην οθόνη του smartphone μου. Κάποια εταιρία πώλησης ενδυμάτων διαφήμιζε μέσω της σελίδας της σε facebook και instagram , παιδικά μαγιό. Θα μου πείτε αυτό δεν είναι έγκλημα, και θα συμφωνήσω. Όμως όταν το μαγιό είναι φορεμένο σε ένα τρίχρονο κορίτσι, αρχίζω και ανησυχώ.

Και ανησυχώ γιατί , στο βωμό της πώλησης , εκθέτεις ένα παιδί στις οθόνες χιλιάδων smartphone πίσω από τις οποίες δεν ελέγχεις ποιά μάτια βρίσκονται. Θεωρώ ότι υπάρχουν τρόποι να φωτογραφήσεις ένα παιδικό μαγιό χωρίς το κορίτσι. Δεν υπάρχει επ’ ουδενί κανένας λόγος να εκθέτουμε τα παιδιά σε εναν εν δυνάμει κίνδυνο. Το μόνο που απάντησε η επιχείρηση στα παράπονα που εκδήλωσα σχετικά, ήταν ότι έχουν τη συγκατάθεση των γονέων γι’ αυτή την διαφημιστική ενέργεια!

Παιδί που κρατά από το χέρι τους γονείς
H προστασία των παιδιών από τους γονείς είναι πολυεπίπεδη

Ως κάποια που έχει ασχοληθεί ενεργά τα τελευταία χρόνια με τον digital  κόσμο, θα πρέπει να διευκρινίσω ότι τα data  που δίνουμε public ως χρήστες καθημερινά είναι πάρα πολλά. Με λίγα λόγια , κάθε κίνηση κάθε φωτογραφία κάθε story που κάνουμε αφήνει το χνάρι του στο bucket  πληροφοριών του ιστού. Δεν είμαι σίγουρη αν θέλετε να δίνετε όλες αυτές τις πληροφορίες για έναν άνθρωπο που ακόμη δε μπορεί να αποφασίσει ο ίδιος για τον εαυτό και το σώμα του. Ως επιχειρηματίες , ως διαφημιστές, ως γονείς θα πρέπει να έχουμε την ωριμότητα να αξιολογήσουμε ποιες πληροφορίες είναι οκ να διανέμονται και ποιες όχι.

Πώς προστατεύουμε τα παιδιά από την υπερβολική έκθεση στα media

Οπότε για να το κάνω πιο ωμά , στις ερωτήσεις “Να ανεβάσουμε φωτογραφίες με τα παιδάκια στην παραλία;” “Να κάνουμε check in  στο σχολείο που πάνε;” “Να γράψουμε ότι είμαστε στη γιαγιά για το Πάσχα;” “Να ανεβάσουμε βίντεο από το μπαλέτο και το στίβο;” η απάντηση είναι όχι. Σε όλα όχι. Τα παιδιά δεν έχουν ανάγκη να δείξουν στα social  ότι πήραν μετάλλιο στα 100 μέτρα τρέξιμο, ούτε ότι βρίσκονται στην παραλία με τους φίλους τους και χτίζουν κάστρο από άμμο. Εμείς έχουμε την ανάγκη της αυτοπροβολής.

Social media apps
Τα Social Media ως κομμάτι της καθημερινότητας

 Καλύτερα λοιπόν να αφήσουμε τα παιδιά να κάνουν αυτό που έχουμε ξεχάσει εμείς, να χαρούν τη στιγμή, αδιαφορώντας για το τι κάνουν οι άλλοι και αν βγήκε καλή η φωτογραφία. Κρατήστε τις στιγμές με την οικογένεια σας σε προσωπικό αρχείο. Δεν χρειάζεται να γνωρίζει ο οποιοσδήποτε που κάνει διακοπές η οικογένεια σας . Δεν χρειάζεται όλο το web  να γνωρίζει το πρόσωπο του παιδιού σας . Και σίγουρα όσα χρήματα και να σας δώσει κάποια επιχείρηση για να κάνει πωλήσεις χρησιμοποιώντας το πρόσωπο ή το σώμα του παιδιού σας, δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τον κίνδυνο της προβολής σε λάθος οθόνες.

Δείτε περισσότερες σκέψεις.