Marketing, ανάλυση και λίγη χορηγούμενη ευτυχία

Ναι με έπιασε πάλι. Αυτή η περίεργη στροφή του μυαλού λίγο πριν τα μεσάνυχτα. Λοιπόν που κολλάει το μάρκετινγκ με την ευτυχία; Γιατί τα έβαλα στον ίδιο τίτλο; Αναρωτιέσαι αν αυτή η καινούρια ρωσική βότκα που δοκίμασα είχε τίποτα περίεργο μέσα, ε; Λοιπόν, θα σου πω τι με έπιασε. Ενοχλούμαι. Καιρό τώρα. Κι όταν ενοχλούμαι θέλω να σου πω όσα σκέφτομαι. Είναι ο τρόπος μου να ηρεμώ τη σκέψη μου.

Το online marketing στην καθημερινότητα μας


Online marketing. Πάνω κάτω το έχεις δει να δουλεύει μπροστά σου, στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού σου. Κάποια επιχείρηση ενδυμάτων σου έστειλε ένα διαφημιστικό μήνυμα, μια influencer σε κάλεσε να συμμετέχεις σε ένα Give Away, μια στοιχηματική σου πέταξε ένα pop up, ένα system store σου έστειλε ενημερωτικό email για νέες κάρτες γραφικών κλπ κλπ. Όλα φροντισμένα, τέλειο γραφιστικό, υπέροχα μοντέλα ρετουσαρισμένα, καμιά εικοσαριά άτομα που δούλεψαν από πίσω για να δεις εσύ το τελικό αποτέλεσμα και να πεις «Ω την θέλω αυτή τη μάσκαρα» “Ω, πρέπει να κάνω αναβάθμιση το pc”, “Ω, μήπως το σαλόνι χρειάζεται ανακαίνιση;” κ.ο.κ.

digital marketing

Είσαι όμως ευτυχισμένος;


Ναι ξέρω έτσι δουλεύει η αγορά. Δουλεύει ώστε να πεις «Δεν είμαι αρκετά όμορφη», «Δεν έχω τα gadget που χρειάζομαι», «Δεν έχω πάει στο Bali», «Δεν έχω το σαλόνι που θα ήθελα, το αμάξι που μου αρέσει, την οθόνη 4K full high όλα, δεν έχω χρυσούς ανανάδες…» και δε ξέρω κι εγώ τι άλλο πουλάει ο κόσμος. Βάλε μια στιγμή στην άκρη αυτές τις διαπιστώσεις και ρώτα λίγο τι χρειάζεσαι για να είσαι ευτυχισμένος. Αυτά που είχες όταν ένιωθες πραγματικά πλήρης δεν υπάρχουν σε κανένα website, σε καμία καμπάνια και σε κανένα insta story.

Ό,τι υπονομεύει την ευγνωμοσύνη προς τη ζωή, παρεμποδίζει τη δυνατότητα να είμαστε ευτυχισμένοι.

Jorge Bucay


Χρειάζεσαι αυτό που φοράει μια brand ambassador στη Σαντορίνη; Ή μήπως αν δε φοράς Rolex είσαι παιδί αλλού θεού; Όλα αυτά μας έχουν κάνει να ξεχάσουμε ότι δεν χρειάζεται να αγοράσουμε για να χαμογελάσουμε. Δεν χρειάζεται να αποκτήσουμε για να ευτυχήσουμε. Γιατί τα συναισθήματα δεν είναι προς οικονομική εκμετάλλευση.

happiness baloons

Διαφήμιση, η ευτυχία που κρατάει μέχρι το επόμενο προϊόν


Το advertising industry από πάντα χρησιμοποιούσε το συναίσθημα ως μέσο σύνδεσης με ένα προϊόν. Αυτό έχει ριζώσει τόσο πολύ στις fast moving σύγχρονες ζωές μας που ξεχάσαμε να νιώθουμε χωρίς να ξοδεύουμε. Ξεχάσαμε να διασκεδάζουμε ακόμα κι όταν εν τέλει ξοδεύουμε. Πως θα σου φαινόταν αν σου έλεγα ότι ίσως έχεις τη δύναμη να το αλλάξεις αυτό;

barefoot on the beach


Και τι εννοώ; Φέτος το καλοκαίρι θα κάνω ένα πείραμα. Για τις ημέρες των διακοπών μου δεν θα χρησιμοποιήσω καθόλου social media, δεν θα ανοίξω το YouTube και δεν θα συνδεθώ στο ίντερνετ πάρα μόνο για να συμβουλευτώ τους χάρτες, αν χρειαστεί. Θα δοκιμάσω να έχω μια αυθεντική εμπειρία διακοπών, χωρίς τεχνολογία και χωρίς να με νοιάζει τι συμβαίνει έξω από τον κύκλο που συντροφεύει το ταξίδι μου. Έπειτα θα αξιολογήσω αν όσα δεν αγόρασα, όσες διαφημίσεις δεν είδα και όσα email δεν άνοιξα με έφεραν πιο κοντά στην ευτυχία. Την αυθεντική, όχι την χορηγούμενη.

Δείτε περισσότερες σκέψεις.